11 januari 2018

Goed nieuws voor omwonenden en ondernemers centrum Zevenbergen.

Ondernemers die in Zevenbergen aanzienlijke schade ondervinden van het Centrumplan, kunnen compensatie aanvragen (zie ook deze link naar een artikel in  BN de Stem van 10 januari)

CDA Moerdijk is er blij mee.
Bijna twee jaar geleden, in maart 2016 stelde onze fractievoorzitter Désirée Brummans het college van burgemeester en wethouders al vragen over een mogelijke nadeelcompensatieregeling voor omwonenden en ondernemers. Zie hieronder. Er leefde namelijk de nodige onzekerheid bij omwonenden over financiële genoegdoening in geval van mogelijke schade. Heel begrijpelijk want het uitgraven van een haven is ook niet niks.

Het College antwoordde toen te zullen bezien of een dergelijke verordening in het leven zou worden geroepen.

Nu is het dan zover en is er sprake van een Verordening Nadeelcompensatie.

"Wij hopen uiteraard dat niemand er gebruik van hoeft te maken”. „Maar je moet het wel goed geregeld hebben voor als het nodig is”, aldus Désirée.

Download hier de artikel 37 vragen en antwoorden.