21 februari 2019

Naast particuliere ook algemene graven voorlopig nog uitgeven in Klundert

Tijdens de commissievergadering Bestuur en Middelen ging het over de begraafplaatsen in Klundert en Zevenbergen. Volgens nieuw wettelijk vast te stellen regels (verordening) zouden er op de begraafplaats van Klundert vanaf 1 april geen nieuwe algemene graven meer uitgegeven mogen worden, alleen nog maar particuliere graven. Dit omdat de begraafplaats in Klundert vol raakt en er op de nieuwe begraafplaats Noordtoren in Zevenbergen volop ruimte is.

Nu worden er maar heel weinig algemene graven uitgegeven, maar toch vinden wij als CDA Moerdijk dat er geen onderscheid gemaakt mag worden tussen mensen die (soms noodgedwongen) kiezen voor een algemeen graf en mensen die kiezen voor een particulier graf. Gelukkig deelden meerdere partijen onze mening en gaan de wettelijke regels aangepast worden.

Of het gaat lukken om ook een urnenzuil op de Klundertse begraafplaats te krijgen, dat is nog de vraag.