Op deze pagina en de beide sub-pagina's vindt u informatie over de afdeling CDA-Nuenen c.a.

Bestuur

Erik Groothoff, voorzitter van het CDA-Nuenen nodigt u uit kennis te nemen van  berichten, activiteiten en publicaties van het bestuur.

Fractie

Cees Meijvis, fractievoorzitter van het CDA-Nuenen nodigt u uit kennis te nemen van berichten, activiteiten en publicaties van de fractie.

Grondslag

De vereniging heet CHRISTEN DEMOCRATISCH APPEL

Het CDA is een partij die gebaseerd is op vier grondslagen die hun fundament vinden in onze christelijke overtuiging.

Rentmeesterschap = het CDA geeft ruimte aan de toekomst

Het CDA voelt zich geroepen tot zorg voor natuur en cultuur; dat betekent verder kijken dan ons eigen belang en onze eigen tijd.

Gespreide verantwoordelijkheid = Het CDA geeft ruimte aan mensen en initiatieven

Vertrouwen van de overheid naar de burgers en van de burgers naar de overheid is belangrijk. Niet alles hoeft de overheid in wetten en regels vast te leggen. Mensen en bedrijven weten vaak zelf heel goed hoe zaken geregeld moeten worden.

Publieke gerechtigheid = Het CDA geeft ruimte voor veiligheid

De overheid stelt duidelijke grenzen en geeft mensen zekerheid, bestrijdt onrecht en is rechtvaardig. En, de overheid moet vooral zorgen voor mensen die kwetsbaar en afhankelijk zijn.

Solidariteit = Het CDA geeft ruimte voor samen leven

Er is vrijheid voor ieder in gedachten woord en daad met respect voor dezelfde vrijheid van de ander. Ook is ieder mens gelijkwaardig aan ieder ander. Maar er dient ook betrokkenheid te zijn tussen allen, tussen de generaties, tussen arm en rijk ziek en gezond begaafd en beperkt. Naast ieder van ons draagt de overheid bij aan de betrokkenheid bij door sociale zekerheid te waarborgen.

Klik op de link voor het programma 2018 - 2022

Zorg voor milieu en klimaat (klik op de link)

CDA juist nu (klik op de link)

Toekomst Het Klooster (klik op de link)