Sportpak Moorland,  fantastisch burgerinitiatief!

En weer is onze gemeente een fantastisch burgerinitiatief rijker. Als de gemeenschap van Oirschot ergens in uitblinkt, is het samen oppakken van maatschappelijke opgaven. Mooie voorbeelden zijn het aanleggen van glasvezel in ons buitengebied, het herbestemmen van de kerken in Spoordonk en Oostelbeers, aanpak Dorpshart Middelbeers, duurzaam bermbeheer Mooi Straten, etc., etc.. Als klap op de vuurpijl komt nu hockeyclub Oirschot en voetbalclub Oirschot Vooruit zelf met het initiatief om een nieuw sportpark te realiseren. Dit met het uitgangspunt dat 1 plus 1 3 wordt.  Steeds vaker is het niet de gemeente maar de gemeenschap zelf die met creatieve ideeën het verschil maakt. Chapeau!

Het CDA draagt burgerinitiatieven, die invulling geven aan maatschappelijke opgaven, een warm hart toe. Dit omdat het CDA gelooft in de kracht van de samenleving. Er zit zo veel kennis en energie in onze samenleving dat als deze gebundeld wordt projecten beter, makkelijker en vooral duurzamer uitgevoerd kunnen worden. Wij steunen de inzet van de hockey- en voetbalclub dan ook van harte.

Het mag duidelijk zijn dat het CDA liever gemeenschapsgeld besteed aan goede burgerinitiatieven. In dit geval een project waar meer dan 1500 leden/inwoners wekelijks van kunnen genieten, dan te moeten investeren in bijvoorbeeld het op Eindhovens grondgebied openhouden van de Oirschotsedijk. Volgens de gemeente Eindhoven gaat dit Oirschot al met al zo'n 4 miljoen euro kosten, terwijl met de Challenge-variant twee nieuwe alternatieve routes tussen Oirschot en Eindhoven worden gerealiseerd.

Het CDA blijft zich actief inzetten voor een mooie toekomst voor ons Monument in het Groen. Juist in een tijd waarin de overheid een stap terugzet zijn creatieve oplossingen uit de samenleving nodig. Wij steunen deze graag. Dat gaat verder dan meepraten en meedenken, dit betekent ook: SAMEN DOEN. Samen maken we onze gemeente Oirschot.