26 oktober 2018

Aan de slag op Sportpark Moorland!

Update:
We zien de eerste resultaten! Inmiddels zijn het eerste waterveld bij HC Oirschot en het eerste kunstgrasveld bij Oirschot Vooruit in gebruik genomen!

-------

De afgelopen maanden, jaren zelfs al, is er uitgebreid gesproken over de herontwikkeling van sportpark Moorland. En nu is eindelijk de knoop doorgehakt. Gisterenavond heeft de gemeenteraad van Oirschot besloten dat de hoognodige herinrichting van het sportpark Moorland definitief door kan gaan.

Wat begon als een hoogstnoodzakelijke impuls voor het verouderde sportcomplex, groeide uit tot een ambitieus Masterplan. Een Masterplan dat uiteindelijk te hoog gegrepen bleek te zijn en dat de afgelopen maanden in overleg met de verenigingen is omgebouwd naar een realistisch voorstel. Een voorstel dat wellicht minder ambitieus is dan het originele masterplan, maar er wel voor zorgt dat de clubs op sportpark Moorland met vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken. Een voorstel vóór en in samenspraak mét de verenigingen.

De beslissing om op Moorland aan de slag te gaan zien wij als een investering in onze samenleving en ons verenigingsleven. Daarmee ontstaan nieuwe kansen en impulsen. Zeker voor Oirschot Vooruit en Hockeyclub Oirschot die nu met vertrouwen naar de toekomst kunnen kijken. In de ogen van het CDA zonder meer een verantwoorde investering, die zich zal terugbetalen in bloeiende verenigingen, saamhorigheid, sportbeleving en een gezonde en vitale jeugd.

Als wij het proces van de afgelopen tijd terugkijken dan zien we dat het eigenlijk net een echte sportwedstrijd is geweest: Waar in de reguliere speeltijd het spel op en neer golft, de emoties af en toe flink oplopen, de beslissingen van de scheidsrechter ter discussie worden gesteld, een speler, moegestreden, wordt gewisseld en met nieuw vers bloed binnen de lijnen in de blessuretijd nogmaals alles op alles wordt gezet. Een laatste kans dient zich aan, de bal ligt voor open doel. Het enige dat nu nog moet gebeuren is hem erin te schieten…

En gelukkig heeft de gemeenteraad van Oirschot deze kans niet laten liggen. De bal ligt in het net!

We feliciteren Hockeyclub Oirschot en Oirschot Vooruit met deze mijlpaal.
Maar nu begint het echte werk: aan de slag!