20 november 2017

Joep van de Ven lijsttrekker CDA Oirschot – De Beerzen

Tijdens de algemene ledenvergadering op 20 november hebben de leden van CDA Oirschot – de Beerzen Joep van de Ven gekozen tot lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018.

Joep is 45 jaar en woont samen met zijn vrouw, zoon en dochter in Oirschot. Hij werkt bij de provincie Noord-Brabant als projectmanager binnen het programma Sterk Brabants Netwerk. Zijn grootste hobby is zijn wijngaard; als wijnboer doet hij noeste pogingen om een (drinkbare) Oirschotse wijn op tafel te krijgen. Daarnaast is Joep actief binnen de Oirschotse samenleving.

Hij was medeoprichter van leefbaarheidsplatform Dorpscafé Spoordonk, bestuurslid van R&TC de Pedaleur en van Stichting Gildemanifestatie Oirschot. Ook was hij directeur van Streekhuis De Kempen in Middelbeers.

Sinds 2014 is Joep fractievoorzitter voor CDA Oirschot-de Beerzen, een jaar later werd hij door de gemeenteraad gekozen tot plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad van Oirschot.

“Ik ben trots en dankbaar dat de partijleden het vertrouwen in mij hebben uitgesproken.  Ik heb ontzettend veel zin om samen met inwoners, bedrijven en organisaties in de Beerzen, Spoordonk én Oirschot verder te werken aan een nog aantrekkelijkere en leefbaardere gemeente. Het CDA is een partij die dicht bij de mensen wil staan, die wil luisteren en partijen wil verbinden. Ik zal daar met genoegen het voortouw in nemen!”

Piet Machielsen is de kandidaat-wethouder voor het CDA Oirschot – de Beerzen voor de komende raadsperiode 2018-2022.  Piet was ook de afgelopen twee raadsperiodes al wethouder in de gemeente Oirschot. Begin januari 2018 stellen de leden de rest van de kieslijst en het programma vast. De partij heeft de afgelopen maanden in diverse bijeenkomsten betrokken inwoners intensief geraadpleegd bij het schrijven van het concept-verkiezingsprogramma.