09 januari 2018

Onze lijst voor 2018: Vernieuwing & Ervaring!

Tijdens de algemene ledenvergadering op 8 januari hebben de leden van CDA Oirschot - de Beerzen de definitieve kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018 vastgesteld. In de top vijf van de lijst vinden we naast de huidige raadsleden Joep van de Ven (1), Martien Schoenmakers (4) en Henk van der Schoot (5), twee nieuwe namen op een verkiesbare plaats: Fons Peeters (2) uit Oirschot en Lily Maaref (3) uit Middelbeers.

Op plaats 6 en 8 zien we twee twintigers: Art Smulders uit Spoordonk en Rick Hoppenbrouwers uit Oostelbeers. Janneke Smulders (7) uit Middelbeers, Willy van den Wittenboer (9) uit Oirschot en Thea van Nunen (10) uit Spoordonk, maken de top tien compleet.

Op plaats 11 zien we een bekende naam, het ervaren en bevlogen raadslid Mark Timmermans uit Middelbeers. Na twee raadsperioden heeft hij er voor gekozen een stap terug te zetten. "Ik geef hiermee ruimte aan de talentvolle nieuwkomers. Ik blijf actief in de CDA-fractie en zal de nieuwkomers graag met mijn kennis en ervaring ondersteunen."

Van de dertig namen op de lijst zijn er veertien nieuwkomers, waarmee het CDA duidelijk gekozen heeft voor een mix van ervaring en vernieuwing. De lijstduwer, op plaats 30, is Piet Machielsen, de kandidaat wethouder voor het CDA.

Tijdens deze vergadering is ook ons verkiezingsprogramma vastgesteld. De partij heeft de afgelopen maanden in diverse bijeenkomsten betrokken inwoners intensief geraadpleegd bij het schrijven van het verkiezingsprogramma. We zijn trots op het eindresultaat!