Het Oosterhoutse CDA pleit voor een nachtburgemeester. Deze moet zaken als theater, restaurants, café's en evenementen gaan promoten binnen en buiten de gemeente Oosterhout. Met het aanstellen van de stadsmanager is er veel aandacht naar het winkelgebied gegaan. Om ook de horeca en culturele kant van Oosterhout te versterken ziet het CDA ook graag een nachtburgemeester komen.

De twee jongste kandidaten op de CDA-lijst Roland Rutten (21) en Ruben Jacobs (31) maken zich nu hard voor de komst van de nachtburgemeester. De nachtburgemeester is een Oosterhouter (m/v) die het gezicht wordt van het Oosterhoutse weekend-, avond- en nachtleven. De functie is in eerste instantie vooral een eretitel en is op vrijwillige basis. Het moet een man of vrouw zijn die geldt als een echt 'nachtdier'. Natuurlijk is de ideale kandidaat ook geschikt voor de rode loper, spontaan en herkenbaar aan een goede stijl.

Om de stad te promoten maakt hij of zij leuke video's of blogs over alles wat Oosterhout te bieden heeft voor alle inwoners en bezoekers van de stad.

Binnenkort wordt meer bekend over de selectie/verkiezing van eerste nachtburgemeester van Oosterhout.