Het is verkiezingstijd, het moment waarop partijen u met allerlei beloftes bestoken. Toch hebben veel kiezers het gevoel dat het vooral loze beloften zijn. Het CDA is geen partij van de eindeloze beloftes. Natuurlijk hebben ook wij een verkiezingsprogramma met zaken die we graag willen realiseren. De afgelopen vier jaar zijn we daar pragmatisch mee omgegaan. En niet zonder succes.

De afgelopen vier jaar maakte het CDA deel uit van een brede coalitie. Veel van ons vorige verkiezingsprogramma kwam terug in het coalitieakkoord. De afspraken die de basis vormden voor vele grote beslissingen die de afgelopen jaren zijn genomen. Na vier jaar kunnen we stellen dat bijna het hele coalitieakkoord is uitgevoerd. En dat betekent dan weer dat ons vorige verkiezingsprogramma bijna volledig is uitgevoerd. Natuurlijk blijft er wat te wensen over en komen er gedurende de vier jaar die verstreken zijn nieuwe uitdagingen bij.

Het CDA is dan ook ‘klaar om door te gaan’ zoals we het zelf noemen. Vanuit een bescheiden rol hebben we het algemeen belang zo goed mogelijk proberen te dienen. Zonder hoog van de toren te blazen, zonder iedere raadsvergadering een lijstje met partijdogma’s af te vinken. Op de inhoud en met fatsoen het debat in. Dat is hoe het Oosterhoutse CDA politiek heeft bedreven.

Het vertrouwen in de politiek raakte door incidenten in de gemeentelijke politiek en op landelijk niveau nog verder beschadigd. Veel burgers zijn daarom ook terecht boos. Het wordt door veel mensen al bijna verwacht dat politici gaandeweg het vertrouwen wel een keer zullen beschadigen.

Het CDA wordt vanwege onze uitgangspunten en no-nonsense inborst weleens saai genoemd. Het is niet saai, maar gewoon degelijk. En misschien is dat wel de enige belofte die we u moeten doen. Met uw steun blijft het CDA gewoon een degelijke politieke partij, met een gedegen fractie en bestuurders als wethouder Willemsen die keihard willen blijven werken voor ons Oosterhout.

Het CDA is klaar om door te gaan met eerlijke en degelijke politiek. Stem daarom 21 maart CDA.