10 maart 2021

Sidney van den Bergh lijsttrekker CDA Oss gemeenteraadsverkiezingen 2022

Vanavond heeft het CDA Oss tijdens de ALV unaniem Sidney van den Bergh gekozen als lijsttrekker voor de Gemeenteraadsverkiezing 2022.

We zijn nooit uitsluitend alleen maar links of uitsluitend helemaal rechts, het middengeluid is een verademing.

Sidney is raadslid voor het CDA, geboren in Macharen, woont in Oss en al bijna 22 jaar getrouwd met Astrid en is papa van 2 zoontjes, Wayne van 9 en Ward van 6. Sidney werkt bij ING in Amsterdam en daarnaast zet hij zich in voor religieus erfgoed, is parochiebestuurder in Oss en extern deskundige bij afstudeerzittingen op Avans Hogeschool in Den Bosch.

“We hebben landelijke maar ook lokale politiek te vaak verdeeld in links of rechts en zo zit onze samenleving gewoon niet elkaar. We zijn nooit uitsluitend alleen maar links of uitsluitend helemaal rechts. Als het gaat om mensen die moeilijk aansluiting kunnen vinden in onze maatschappij willen we daar als CDA wat aan doen. Je mag het links noemen maar ik noem het solidariteit. En als het gaat om geld uitgeven dan zijn we kritisch. Je mag het rechts noemen, ik noem het ons rentmeesterschap.”

“We hebben een serieuze crisis te overwinnen en dat vraagt om positieve en resultaatgerichte oplossingen. Iedereen wordt wel op een manier geraakt en soms lopen de tegenstellingen hoog op. En dat is het middengeluid een verademing, daar mogen we trots op zijn, daar liggen onze kansen”

De verkiezingscommissie meldde dat Mari van Kilsdonk fractievoorzitter blijft tot de verkiezingen en dan op plaats twee komt. De rest van de lijst zal in het najaar worden vastgesteld.