Johan van der Schoot

Wethouder

Johan van der Schoot (1955) is wethouder met in zijn portefeuille de ontwikkeling van het buitengebied, wonen/ R.O. kernen, klimaat en energie, milieu, openbare ruimte, recreatie en toerisme, erfgoed en de omgevingswet. Hij is opgegroeid in het nabije vestingstadje Grave en woont al vele jaren in Herpen met zijn Yvonne en beide zoons. Hij werkte zo’n 30 jaar in diverse directiefuncties in het bedrijfsleven. Daarna was hij 4 jaar zelfstandig consultant. Noodzakelijke verandering teweeg brengen, loopt als een rode draad door zijn carrière. Zijn maatschappelijke betrokkenheid en overtuiging dat het lokale bestuur voor grote uitdagingen staat, gaven de doorslag toen hij in 2015 gevraagd werd wethouder te worden. Naast bevlogenheid kenmerken zorgvuldigheid, duidelijkheid én een rechte rug zijn aanpak. Johan werd na de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 voorgedragen om een tweede termijn als wethouder te vervullen.