28 november 2017

CDA Roosendaal stelt kandidatenlijst vast!

De leden van het CDA hebben op de ALV van maandag 27 november de kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018 vastgesteld. Het CDA heeft gekozen voor  vernieuwing en verjonging, maar ook voor voldoende ervaring. Na lijsttrekker Robert Breedveld (37), die al eerder unaniem gekozen was door de leden, volgen raadslid René van Ginderen (55) op plaats 2 en Nicole Roeken (41) op plaats 3. Nicole was al eerder lid van de gemeenteraad van 2002 tot 2010. Op de plaatsen 4 en 5 staan twee nieuwe jonge kandidaten, burgerraadslid Sebastiaan Hamans (25) en Roger van Nassau (25). Ook op de plaatsen 6 en 7 staan nieuwkomers, respectievelijk Sjaak van de Vrede en Wim van Oosterhout.  Op de plaatsen 8 t/m 10 staan respectievelijk Cees Luijsterburg, Jack Biskop en Bagiyo van der Leemputte.

Lijsttrekker Robert Breedveld geeft aan dat het voor hem een voorrecht is om lijsttrekker te mogen zijn van zo’n CDA lijst voor Roosendaal met zijn vijf dorpen. Hij waardeert de goede mix tussen vernieuwing, verjonging en ervaring.  Robert is ondernemer en maatschappelijk actief. Zijn bedrijf is hoofdsponsor van de volleybalvereniging Kraftwell Symmachia.

René van Ginderen is docent economie op het voortgezet onderwijs, na een jarenlange loopbaan in het bankwezen. Nicole Roeken is directeur van een basisschool. Sebastiaan Hamans is jurist bij de Rechtbank Zeeland/West-Brabant en Roger van Nassau is eveneens docent op het voortgezet onderwijs. Sjaak van de Vrede is ondernemer, Wim van Oosterhout landmeter bij het kadaster en Cees Luijsterburg is gepensioneerd.  Jack Biskop, zes jaar Tweede Kamerlid voor het CDA tot september 2012, en Bagiyo van der Leemputte staan op de plaatsen 9 en 10. Daarna volgen diverse lijstduwers met huidig CDA-wethouder Hans Verbraak op plaats nummer 30.

De huidige raadsleden Sandra van den Nieuwenhof, Ad Mol en Mustafa Aygun zijn niet meer verkiesbaar.