25 februari 2018

Succesvolle CDA sport en spel beweegmiddag!

De sport en spelbeweegmiddag voor jong en oud op zaterdag 24 februari in het gebouw van Kruiskerk is succesvol verlopen. Op de uitnodiging van CDA Roosendaal zijn een kleine veertigtal mensen van diverse organisaties afgekomen. Er werden diverse presentaties verricht waarna de aanwezigen hebben genoten van bewegen op muziek, geïnitieerd door Joyce de Lange van het Abbeyfieldhuis van Groenhuysen. Vervolgens was er tijd voor sport en spel, zoals dammen, schaken, kaarten en sjoelen. Ook zo maar kennis maken met elkaar werd als bijzonder warm ervaren.

Het CDA heeft het initiatief genomen om jong en oud met elkaar te verbinden door sport en spel bijeenkomsten.  De doelstelling is om jaarlijks een beweegweekprogramma te organiseren voor jong en oud samen in stad en dorpen, voor scholieren tot en met wijkbewoners en bewoners van zorginstellingen. Zaterdagmiddag, 24 februari, was de aftrap met een beweegmiddag in het gebouw van de Kruiskerk. Na het nuttigen van een drankje opende CDA wethouder Hans Verbraak de bijeenkomst. Daarna  volgde een korte uitleg van Yvonne Langen van atletiekvereniging Thor en Demy Weertman van SSNB,  Sportservice Noord-Brabant, over hun programma’s voor bewegen voor jong en oud. Vervolgens werd de daad bij het woord gevoegd. Yvette Rijnders van het Abbeyfieldhuis leidde enthousiast een RGM (Ronnie Gardiner Methode) beweegprogramma met muziek op de achtergrond.

Mooi om te zien hoe jongeren en ook ouderen, zoals wijkbewoners, Abbeyfield Huis bezoekers en Centrum voor Wonen en Zorg de Kloek, de bewegingen uitvoerden. Met een drankje kwamen de aanwezigen weer op adem om vervolgens te gaan dammen, schaken, kaarten en sjoelen. Organisator Sjaak van de Vrede, kandidaat raadslid voor het CDA, kon, naast alle aanwezigen  met genoegen terugzien op een zeer succesvolle middag. Dit smaakt naar meer.  Op naar de Roosendaalse beweegweek 2019.