13 maart 2018

CDA vraagt om verkeersmaatregelen bij sportpark Maliskamp

De verenigingen die zijn gehuisvest op het sportpark Maliskamp, hebben veel last van verkeers- en parkeerafhandeling rondom het complex. Ondanks alle maatregelen die er de afgelopen jaren zijn genomen, ontstaan er, vooral bij het halen en brengen van kinderen naar de verenigingen, onveilige situaties.

Een delegatie van de CDA-fractie is op bezoek geweest bij de verenigingen op het sportcomplex. Men kwam tot de conclusie dat er, met wat kleine aanpassingen, veel kan worden opgelost, waardoor de verkeersveiligheid en de parkeerafhandeling sterk wordt verbeterd. De CDA-fractie heeft hierover vragen gesteld aan het College van B&W.

Zo denkt het CDA aan aanpassingen van de parkeerstroken door middel van markering, verbetering van de bewegwijzering en snelheidsremmende maatregelen. Daarnaast aan een nieuwe ontsluiting aan de noordzijde van het complex en invoering van eenrichtingsverkeer. Hierdoor neemt ook de verkeersdruk op de smalle Jos de Letterlaan af.

Olaf Thelissen: “Als gemeente willen we het sporten van jong tot oud bevorderen en stimuleren. Het is dan ook de verantwoordelijk van de gemeente om, in samenwerking met de verenigingen, dit op een goede manier te faciliteren. In de ogen van het CDA hoort hier ook een goede en veilige infrastructuur rondom de sportcomplexen bij.”