01 maart 2018

CDA-vragen over fluittoon in Rosmalen-zuid

In Rosmalen-zuid is op dit moment een hinderlijke fluittoon hoorbaar. Deze fluittoon wordt veroorzaakt door de in aanbouw zijnde overkapping van het buitenbad Kwekkelstijn en is in een ruime cirkel rondom het zwembad hoorbaar. Inwoners hebben hierdoor meerdere nachten wakker gelegen van het indringende geluid.

Over deze overlast heeft het Rosmalense CDA-gemeenteraadslid Olaf Thelissen vragen gesteld aan het College van B&W.

Zo wil hij graag van het College weten of zij op de hoogte zijn van de fluittoon. Daarnaast wil hij dat het College met spoed in overleg gaat met de aannemer om (tijdelijke) maatregelen te nemen zodat de fluittoon stopt of tot een aanvaardbaar niveau wordt teruggebracht.

Olaf Thelissen: “Ik snap dat de bouw enige overlast kan veroorzaken. Maar slapeloze nachten bij de buurtbewoners is voor mij onacceptabel. Dit vraagt om een directe oplossing.”