23 november 2022

CDA Wethouder Marianne van der sloot bouwt mee aan oudste stadsmuur in Den Bosch

Bij het Herman Moerkerkpark komen oud en nieuw mooi samen. Dit park bevat bijzondere restanten van de eerste stadsommuring uit de 13e eeuw. Om het metselwerk te restaureren en de oude stadsmuur voor een deel terug te brengen in het straatbeeld zijn er meer dan 40.000 nieuwe metselstenen gebakken. Wethouder Marianne van der Sloot legde vandaag de eerste steen.

Aan Dtv vertelt ze: “Ik vond het wel een beetje spannend. Als wethouder Erfgoed van onze mooie stad ben ik er uiteraard trots op dat we deze oude stadsmuur nu herstellen. Het is namelijk een van de eerste stenen stadsmuren van Nederland. Dit stukje stad, in het Herman Moerkerkpark, maken we nu weer zichtbaar en beleefbaar. En dat is ook wat we willen; de historie van onze stad koesteren en het steeds weer onderdeel laten uitmaken van de huidige tijdsgeest. Ik kijk al uit naar de opening van het park volgend najaar.”