07 maart 2018

CDA wil rookvrije generatie

Tijdens de gemeenteraadsvergadering van 6 maart 2018 heeft de CDA-fractie een motie ingediend om te komen tot rookvrij gebieden.

Het CDA ziet graag dat het College van B&W met besturen van scholen, sportverenigingen en andere relevante organisaties, waar activiteiten voor kinderen en jongeren worden georganiseerd, zo snel aan de slag gaat om o.a. schoolpleinen en sportvelden rookvrij te krijgen. De gemeenteraad heeft deze motie unaniem aangenomen.

"Kinderen moeten gezond kunnen opgroeien. Daarbij past het niet dat zij wanneer zij gaan sporten, een kinderboerderij of speeltuin bezoeken, worden geconfronteerd met rokers.” zo vinden Marianne van der Sloot en Freek van Genugten. “Kinderen moeten kunnen wonen, leven sporten en spelen in een gezonde omgeving. Zonder dat ze meeroken.”

Tevens vraagt het CDA het College van B&W toe te treden tot de Alliantie Nederland Rookvrij. Een initiatief van de Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds.

Het CDA ondersteunt van harte ieder initiatief om te komen tot een gezonde rookvrije generatie!