30 januari 2018

CDA wil studentenhuisvesting op EKP-terrein

In de woonagenda 2017 - 2018 van de gemeente ’s-Hertogenbosch is de ambitie uitgesproken om van onderwijsstad te groeien naar studentenstad. Bij de realisering van deze ambitie is goede studentenhuisvesting van groot belang. Deze huisvesting moet gerealiseerd worden dichtbij de Bossche binnenstad, de Onderwijsboulevard en goed bereikbaar zijn per openbaar vervoer.

Olaf Thelissen: “Het voormalige expeditieknooppunt van TNT Post aan de Parallelweg voldoet uitstekend aan deze criteria en is wat het CDA betreft dan ook een prima plek voor studentenhuisvesting.” Graag ziet het CDA dit dan ook graag opgenomen in de planvorming van het EKP-terrein. “Tijdens de raadsvergadering van 30 januari 2018 zal het CDA hierover een motie indienen, die breed gesteund wordt door andere partijen.” aldus Olaf Thelissen.