20 oktober 2017

Lout Buis overleden

Afgelopen zondag 15 oktober is Lout Buis op 84-jarige leeftijd overleden. Lout was een sociaal ingesteld mens. Een CDA-man in hart en nieren.

Van 1997 tot 1982 en van 1994 tot 1996 was hij voorzitter van de Rosmalense afdeling van het CDA. In de laatste periode was hij, samen met Leo de Bekker, actief betrokken bij de samenvoeging van de twee afdelingen. Na 1996 nam hij voor enkele jaren het voorzitterschap van de afdeling ’s-Hertogenbosch-Rosmalen op zich.

Lout Buis maakte van 1986 tot 1992 deel uit van de gemeenteraad van Rosmalen en van 1992 tot 1994 was hij daar wethouder.

Naast de politiek was hij bij tal van maatschappelijke organisaties actief; op het gebied van onderwijs, cultuur, sport en ouderen. Voor zijn grote inzet werd hij in 2003 benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau. Daarnaast ontving hij in 2011 van de KBO voor zijn verdiensten voor deze bond de gouden speld met briljant.

Het bestuur en fractie van de CDA-afdeling ’s-Hertogenbosch denken met dankbaarheid terug aan Lout Buis. Wij wensen zijn echtgenote, zoon, schoondochter en kleinkinderen heel veel kracht en sterkte toe.

De uitvaart zal plaatsvinden op zaterdag 21 oktober om 14.00 uur in de Abdijkerk van Berne te Heeswijk-Dinther.