13 december 2017

Opnieuw CDA-vragen bluswater Nuland

Naar aanleiding van een brand in het centrum van Nuland in de nacht van 15 op 16 juni, heeft het CDA-gemeenteraadslid Ingrid van Zwambagt in juni Artikel 33 vragen gesteld aan het College van B&W, over het voorhanden zijn van voldoende bluswater in Nuland.

Er was twijfel gerezen over de aanwezig van voldoende bluswater. Als antwoord op deze vragen gaf het College van B&W eind augustus aan dat er geen problemen waren en de veiligheid van de burgers niet in het geding is geweest. Alles was volgens de geldende richtlijnen verlopen.

Helaas is er op 4 november weer een brand uitgebroken in Nuland en zou er wederom sprake zijn geweest van onvoldoende bluswater. Alle reden voor Ingrid van Zwambagt om tijdens het vragenhaluurtje, voorafgaand aan de Raadsvergadering van 12 december, opnieuw vragen te stellen aan Burgemeester Jack Mikkers.

Het CDA wil weten wat er aan de hand is in Nuland met de aanvoer van bluswater. Daarom heeft Ingrid van Zwambagt de burgemeester gevraagd dit verder te onderzoeken en middels een Raadsinformatiebrief, de raad voor eind januari 2018, te informeren. Volgens burgemeester Mikkers is er niets aan de hand en hoeft er niets te worden onderzocht, maar zal hij de raad wel informeren over het een en ander. “Er mag richting de burgers geen enkele onduidelijkheid bestaan. Zij moeten zich veilig voelen”, aldus de burgemeester.