15 mei 2019

Tom Berendsen, uw directe lijn met Brussel!

Brabander Tom Berendsen (36) staat op de 3e plaats van de CDA-lijst voor de Europese verkiezingen van 23 mei. Hij is de enige Brabander die kans maakt op een invloedrijke positie in Brussel. "Het is noodzakelijk dat we als provincie aan tafel blijven zitten in Brussel. Als ik gekozen word dan ga ik vol energie werken aan oplossingen en aan kansen pakken voor onze provincie. De korte lijntjes met Brabantse gemeenten, zo ook met de gemeente 's-Hertogenbosch, helpen hierbij.''

Tom zal zich in Brussel in gaan zetten voor de 3 B`s: Bescherming, Banen en Bereikbaarheid.

Bescherming

Brussel moet aan de slag voor onze veiligheid. Criminelen stoppen immers niet bij de grens. Grensoverschrijdende (drugs-)criminaliteit moet gezamenlijk worden aangepakt. Politie, justitie en veiligheidsdiensten binnen Europa moeten nog beter gaan samenwerken. Tom staat voor de bescherming van de eigenheid en identiteit van regio's. Eindhoven is geen Napels en de Brabantse dorpen zijn niet te vergelijken met het Spaanse platteland. Brussel moet luisteren naar de regio's en steden en ze de ruimte geven, want zij weten wat nodig is.

Banen

Investeren in innovatie is van levensbelang voor onze economische positie in de wereld en voor onze banen. Alleen dan kunnen we voorop blijven lopen. Brainport Eindhoven is daar een mooi voorbeeld van, maar er zijn veel meer plekken in Brabant en Zeeland waar slimme oplossingen bedacht worden. Met een goede samenwerking tussen generaties kunnen we jongeren opleiden en de ervaring van oudere werknemers blijven benutten. Daar moet ook in Brussel aandacht voor zijn.

Bereikbaarheid

Mobiliteit, transport en logistiek zijn van groot belang voor onze economie. Snel, schoon en veilig zijn daarbij de sleutelwoorden. Met slimme oplossingen kunnen we steden bereikbaar houden. Maar ook voor een vitaal platteland is bereikbaarheid belangrijk, zodat studenten en werkenden in de dorpen kunnen blijven wonen en ouderen volop kunnen blijven meedoen.

Marianne van der Sloot, fractievoorzitter van CDA 's-Hertogenbosch, vindt het belangrijk om een directe lijn met Brussel te hebben: "Belangrijke dossiers voor onze gemeente zoals het landbouwbeleid, vitaal platteland, economie, banen en innovatie liggen ook in Brussel op tafel. Het is belangrijk dat er iemand met een Brabantse bril naar deze dossiers kijkt, het liefste met praktijkvoorbeelden uit onze regio in het achterhoofd. Als CDA willen we de lijntjes die we hebben inzetten voor onze gemeente. Tom Berendsen moet daarin de komende jaren een belangrijke rol voor ons gaan vervullen."