27 december 2017

CDA Sint Anthonis vierkant achter keuze voor Ingrid Voncken

De aandacht in sommige media voor de keuze van Ingrid Voncken als lijsttrekker van het CDA Sint Anthonis vraagt om enige toelichting. Als CDA hebben we een dringend appél gedaan op Ingrid om in de komende periode beschikbaar te zijn. Wij hebben haar dan ook met volle overtuiging als lijsttrekker gekozen, in het belang van u als inwoner van onze gemeente.

Ruim twee jaar is Ingrid als wethouder “van buiten” naar volle tevredenheid aan de slag in onze gemeente. Ingrid heeft in korte tijd de harten van velen in onze gemeente veroverd, niet alleen bij het CDA, maar ook daarbuiten. We stellen vast dat ze in korte tijd is geaccepteerd door onze inwoners. Ingrid geeft daarbij zelf aan dat ze heel graag hier komt en zich thuis voelt in onze plattelandsgemeente.

Met recht kunnen we constateren dat het in onze gemeente beter gaat. Op talloze gebieden is verandering ingezet en de dienstverlening verbetert snel. Iets dat we uit positieve reacties van bewoners, ondernemers en bestuurders van de ons omliggende gemeenten bevestigd zien. Een resultaat dat toe te schrijven is aan een verbetering van het samenspel tussen college, gemeenteraad en de ambtenaren.

De kracht van het geheel is niet los te zien van de individuele spelers in het geheel. Dat is de reden dat het CDA met de ervaring van Ingrid kiest voor continuïteit in bestuur. Het is misschien een ongebruikelijke keuze, omdat Ingrid niet in onze gemeente woont, maar wettelijk mogelijk. En dat zij 15 reisminuten buiten onze gemeente woont, is voor ons geen halszaak. Wij kiezen voor de kwaliteiten van Ingrid: gemakkelijk benaderbaar, resultaatgericht, communicatief sterk, verbindend, flexibel en vasthoudend in bestuur. Kortom een gedreven, harde werker die oog heeft voor de belangen van onze inwoners en het hart op de juiste plek.

We nemen met klem afstand van het beeld dat in sommige media van Ingrid wordt geschetst. Laat duidelijk zijn dat wij als CDA een appél op Ingrid hebben gedaan en zijn er transparant over dat ze in beeld is als beoogd wethouder, niet als raadslid. Als u, net zoals wij, massaal kiezen voor Ingrid is verhuizen voor haar de volgende stap. Net zoals ze dat eerder van Ospel naar Gennep heeft gedaan.

Wij zien met vertrouwen de verkiezingen tegemoet en hopen op uw steun op 21 maart.

Bestuur CDA Sint Anthonis