10 november 2017

Gaat Sint Anthonis de bloemetjes buiten zetten?

Winnen deden ze niet met hun idee. Althans niet tijdens de politieke jongerendag in Sint Anthonis. Daar presenteerden ze hun project “Wanroij wil de bloemetjes buiten hangen”. Maar door hun vasthoudendheid zijn ze nu voor hun dorp en de hele gemeente toch winnaars geworden. Wie zijn ze? Acht actieve tieners, waarvan er zeven in Wanroij wonen, van scholengemeenschap Metameer in Stevensbeek.

Op donderdagavond 9 november 2017 nam de gemeenteraad hun voorstel, op voorspraak van CDA raadslid Jan Suijkerbuijk, alsnog over. En dus komen de hangende bloembakken er toch. Niet alleen in Wanroij, maar in alle zeven dorpen van de gemeente Sint-Anthonis!

Door dit besluit komen er aan een aantal lantaarnpalen zogenaamde "Hanging Baskets" met daarin bloeiende planten te hangen. Door de bloemetjes krijgen de dorpen een vrolijke en fleurige aanblik. Een mooi dorp voor de inwoners en voor de toeristen die onze dorpen bezoeken. De plantjes worden lokaal ingekocht en natuurlijk is er geregeld dat ze ook water krijgen.

Bij deze willen we graag de complimenten uitdelen aan de actieve tieners Finn Smits, Stan van der Bolt, Iris Hendriks, Niels Janssen, Dione Verver, Sanne de Best, Wouter Egelmeers en Fleur Daverveld. En natuurlijk zijn we ook een beetje trots op onze eigen Jan Suijkerbuijk, die deze tieners op de politieke jongerendag heeft begeleid en daarna met raad en daad heeft bijgestaan.

CDA Sint Anthonis