17 maart 2016

Harm de Kleijne stopt als commissielid

Tijdens de gemeenteraadsverkiezingen van  2014 was Harm verkiesbaar voor het CDA. In juli dat jaar werd hij voorgedragen en benoemd door de gemeenteraad als lid van de vaste commissie, ook aangeduid als burgerraadslid. Als commissielid had Harm geen vaste portefeuilles maar heeft hij zich zo breed mogelijk verdiept. Harm: “De afgelopen periode stond voor mij in het teken van nieuwe kennis opdoen en ik heb mogen ervaren hoe het is om mee te mogen denken over de inrichting van onze gemeente”.

CDA Talent academie

In de periode 2014-2015 heeft Harm met succes deelgenomen aan de CDA talent academie. Speciaal voor talentvolle, ambitieuze (toekomstige) politici die zich verder willen verdiepen in het CDA gedachtegoed en willen werken aan de vaardigheden die nodig zijn om een politieke functie namens het CDA nog beter te kunnen uitoefenen.

Vereniging Peelbelang Landhorst

Een nieuwe uitdaging stelt dit alles echter in een ander perspectief. Tijdens de aanstaande ALV van Vereniging Peelbelang Landhorst zal Harm zich verkiesbaar stellen als bestuurslid. Harm: “Naast het feit dat een functie als burgerraadslid en bestuurslid van een dorpsraad in mijn ogen niet samengaat, is dit ook een eis van de dorpsraad. Door mijn kandidaatstelling dwing ik mijzelf tot het maken van deze keuze. Als bestuurslid van Peelbelang kan ik doen waarvoor ik politiek actief ben geworden. De mensen om je heen helpen bij een betere inrichting van hun leefomgeving. De dorpsraden vormen in mijn ogen een steeds belangrijkere schakel in onze gemeente”.

CDA bestuurvoorzitter Evelien Baltussen: “Wij vinden het heel jammer dat Harm stopt als commissielid maar begrijpen zijn afwegingen. Namens de fractie en bestuur bedanken wij Harm voor zijn enthousiaste inzet en betrokkenheid. Wij wensen hem veel succes met zijn studie en boeiende jaren bij Peelbelang. Als betrokken CDA’er blijft Harm gelukkig actief in onze afdeling. We vertrouwen erop dat we hem weer terug zien in de politieke arena over een paar jaar”.