19 januari 2018

Even voorstellen: Arjan Breijer

Een frisse blik van buitenaf.

Sinds twee en een half jaar woont Arjan Breijer met zijn vrouw en zoon in Sint Anthonis. Maar hij is eigenlijk geen nieuwkomer. Al jaren trok onze mooie gemeente aan Arjan  Breijer. Eerst naar zijn schoonouders, die een chalet op de Ullingse Bergen hebben, daarna in een eigen chaletje. Alle weekenden en vakanties werd de reis vanuit Zoetermeer ondernomen naar Brabant. Tot een paar jaar terug de definitieve stap werd ondernomen om een vast plekje te zoeken in St Anthonis.

Betrokken zijn bij je leefomgeving is een uitgangspunt bij de goedlachse Arjan. Was hij in zijn vorige woonplaats actief bij de brandweer en zwemvereniging, in St Anthonis maakte hij zich al gauw sterk voor het glasvezelnet.  Hij is, naast gemeente co√∂rdinator, ook bestuurslid van LVCNET.

Arjan is opgegroeid als zoon van een middenstander, zijn ouders hadden een doe het zelf winkel. Alhoewel hij daar zich thuis voelde, trok toch het onderwijs aan hem. 17 jaar lang stond hij als leerkracht op school, waar hij al snel de leerkrachten ging coachen. Dit jaar is hij aan de slag als directeur op de basisschool in Mariahout. Een mooie uitdaging en een stuk dichter bij huis dan Zoetermeer!

De politiek staat hier dichter bij de mensen dan in zijn vorige woonplaats. Laagdrempelig contact, kortere lijnen, directere invloed en resultaat;  dat alles vond hij bij het CDA, waar hij terecht kwam na de cursus politiek actief. Sinds een jaar is hij burgerraadslid voor het CDA in Sint Anthonis. Hij ziet het als een voordeel dat hij geen historie heeft in het gebied, het levert een frisse onbevangen kijk op. In de wekelijkse fractievergaderingen is hij een gewaardeerde gesprekspartner.

Als grote drijfveer noemt Arjan een bijdrage leveren, vanuit betrokkenheid, om de dorpen te verbeteren en het goede te behouden om zo de kwaliteit van leven en ondernemen te verhogen.