08 februari 2018

Even voorstellen: Jeroen Verhoeven

Jeroen Verhoeven: we moeten oog hebben voor de (kleine) dorpen

Jeroen Verhoeven, 39 jaar, woont met Marijke en zijn twee zoontjes in Ledeacker. Van oorsprong komt hij uit Wanroij. Hij staat op plaats 11 van de CDA kandidatenlijst. In het dagelijks leven is Jeroen adviseur op het gebied van ruimtelijke ordening en verricht milieuonderzoek voor opdrachtgevers in heel Nederland. Hij vormt een link tussen de overheid en zijn klanten en past praktische toepassingen in het veld toe.

Zoon van Paul Verhoeven

Van huis uit is Jeroen vertrouwd met de politiek. Vader Paul Verhoeven was raadslid voor WVI in de voormalige gemeente Wanroij en wethouder in de gemeente Sint Anthonis, voordat hij het burgemeesterschap aanvaardde in Ameland. Tegenwoordig hoeft Jeroen niet meer zo ver te reizen voor een bezoek; Paul is burgemeester in Heeze-Leende. Jeroen heeft ervaren dat politiek veel tijd vraagt, maar heeft ook gezien dat je voor een gemeenschap veel kunt betekenen.

Samen werken aan leefbaarheid

Jeroen zit in het bestuur van dorpsvereniging `t Leker en daar spelen allerhande zaken die ook in Wanroij en Landhorst op ons af komen. Als eerste voorbeeld noemt hij leegstand van vrijkomende gebouwen, in Ledeacker kwam de voormalige school leeg te staan. Vervolgens staken een aantal enthousiaste vrijwilligers de koppen bij elkaar om tot een nuttige invulling te komen en inmiddels is dit een succesvol bedrijfsverzamelgebouw. Als tweede voorbeeld noemt Jeroen woningbouw. Net als in Wanroij en Landhorst, werken dorpsraad en gemeente succesvol samen om nieuwe woningbouwprojecten van de grond te krijgen (www.woneninledeacker.nl). Als derde voorbeeld noemt de Lekerse de herinrichting van de N602 in dorpskernen van Sint Anthonis, Ledeacker en Wanroij. Een mooi project, waarbij door de gemeente goed geluisterd en samengewerkt wordt met de inwoners. Hij is blij dat binnenkort “de schop” de grond in gaat.

De komende jaren gaat Jeroen zich opnieuw inzetten voor de leefbaarheid van onze dorpen. Voor meer informatie over onze standpunten en kandidaten, neem een kijkje op  www.cdasintanthonis.nl.

CDA Sint Anthonis, samen doorpakken!