26 april 2017

Dinsdag 9 mei: CDA organiseert dorpsbijeenkomst in Gestel

In maart volgend jaar zijn de verkiezingen voor de nieuwe gemeenteraad van Sint-Michielsgestel. Dat lijkt misschien ver weg. Maar toch start het CDA nu al met de voorbereiding van het verkiezingsprogramma. In alle dorpen worden daarvoor brainstormbijeenkomsten georganiseerd. Op dinsdag 9 mei is Gestel aan de beurt (De Huif, aanvang 19.00 uur). Iedereen is welkom, ook als u helemaal geen CDA-stemmer bent!

Arie van Erp is voorzitter van het plaatselijke CDA-bestuur en komt zelf ook uit Gestel. “Een mooi dorp, dat zeker. Maar er valt natuurlijk altijd wel wat te verbeteren. Als CDA willen we graag van inwoners zelf weten waar we de komende jaren aan moeten werken. Gelukkig is het centrumplan eindelijk in uitvoering, maar wat vinden we verder van ons dorp? Is er voldoende te doen? Hoe ligt de openbare ruimte er bij? Wat vinden we van de voorzieningen? En van de maatschappelijke ondersteuning voor mensen die het niet zo makkelijk hebben? Wat voor ’n behoeften en ideeën zijn er bij de verenigingen? Moet de gemeente actiever worden, of zich juist minder met bepaalde zaken bemoeien?”

Het CDA wil het verkiezingsprogramma niet van achter het bureau maken. Arie: “Daarom gaan we nú al de boer op. We nodigen iedereen uit ons te komen vertellen waarvoor het CDA zich hard moet maken.”

Aanmelden mag, maar hoeft niet
De eerste dorpsbijeenkomst was op 10 april in Gemonde. Met ruim 30 mensen – de meesten overigens zónder CDA-achtergrond - zijn toen vele ideeën verzameld. “Ik verwacht dat we in Gestel zeker dezelfde creativiteit kunnen losmaken!”, aldus Arie van Erp.

Aanmelden kan via [email protected] of bel met Anja Andres van het CDA-bestuur: 06-21 22 66 02. Maar u mag natuurlijk ook gewoon binnenlopen.

Na Gestel volgen er nog bijeenkomsten in Middelrode/Moerkoal (dinsdag 16 mei), Den Dungen/Litserborg (maandag 22 mei) en Berlicum/Den Durpsherd (dinsdag 30 mei).  Kijk voor meer informatie op www.cdasintmichielsgestel.nl