19 maart 2018

Escaperoom Berlicum groot succes: meer dan 250 deelnemers

Initiatief CDA Sint-Michielsgestel

Anderhalve maand geleden ontstond het idee van een escaperoom in Berlicum. En vandaag kunnen we vaststellen dat het een groot succes is geworden! De drie zaterdagen in maart (tot en met de 17e) zijn volledig volgeboekt en daarnaast zijn er veel mensen geweest die buiten deze openingsdagen (op aanvraag) hebben deelgenomen. Zoals drie klassen van de Theresiaschool in Berlicum. In totaal zijn er zo’n 250 bezoekers geweest. Die bezoekers gaven bovendien hoge waarderingen: gemiddeld 4,9 op een schaal van 5.

De escaperoom was een initiatief van CDA Sint-Michielsgestel (Harvy Schouten en Rick van den Berg), maar is opgezet met een groot aantal vrijwilligers die zich spontaan hebben gemeld. Daarmee is het uitgegroeid tot een echt burgerinitiatief, dat laat zien dat er ook creatieve oplossingen mogelijk zijn om  leegstand tegen te gaan. Harvy Schouten: “Ik ben trots op wat we hebben neergezet. De escaperoom was niet alleen van hoge kwaliteit, maar heeft ook tot veel enthousiaste reacties geleid, van zowel deelnemers als mensen die het initiatief toejuichten. Ik hoop dat we in ons dorp vaker van dit soort initiatieven van de grond kunnen krijgen! Je merkt dat je daarmee weer nieuwe momenten van ontmoeting creëert, en alleen dat al is pure winst.”