35. Heleen Peters-de Boer

Heleen Peters-de Boer
56 jaar, Sint-Michielsgestel

Beroep
Docent scheikunde (Gymnasium Beekvliet).

Nevenactiviteiten
Lid werkgroep voorbereiding Eerste H. Communie.
Voorheen: Secretaris Parochiebestuur, lid restauratie comité H. Michaelkerk, voorzitter CDA afdeling Abcoude.

Over mijzelf
Ik ben geboren en getogen in Lisse en heb na mijn gymnasium bèta scheikunde gestudeerd in Leiden. Vervolgens heb ik in verschillende managementfuncties gewerkt bij twee multinationals in de chemische industrie, in binnen- en buitenland. Met mijn echtgenoot heb ik vier kinderen gekregen en sinds 2005 wonen wij in Sint-Michielsgestel. In 2010 ben ik als zij-instromer begonnen in het voortgezet onderwijs en na een start op het Maurick College werk ik nu alweer een aantal jaren op Gymnasium Beekvliet. Ik geloof in de kracht van een gemeenschap van mensen. Mensen zijn pas echt mens in hun relatie tot een ander. Mensen hebben elkaar nodig.
Bovendien word ik gedreven door het idee dat je niet alleen maar op de wereld bent om het voor jezelf zo prettig mogelijk te maken, maar dat je moet proberen met je eigen talenten een steentje bij te dragen. Ik zie om mij heen dat mensen die zich als vrijwilliger inzetten voor hun gemeenschap vaak ook heel gelukkige mensen zijn. In mijn werk kan ik ook veel van mijn inspiratie kwijt: het werken met jonge mensen, die zich aan het ontwikkelen zijn van kind tot volwassene, is wat het onderwijs zo mooi maakt.

En dit vind ik belangrijk in de politiek
Wij mogen niet vergeten dat wij deze aarde delen met vele anderen. Hoe gaan wij om met de Schepping? Zijn wij goede rentmeesters? En hoe kunnen we de zaken die niet goed gaan ten goede keren? Denk daarbij aan de kwaliteit van lucht, water en bodem om ons heen, maar ook aan de gevolgen van ons handelen in landen ver weg hiervandaan en voor de generaties na ons.
Verder: Nederland is een gezegend land. Wij moeten beseffen dat wij dit danken aan de inspanningen van een heleboel mensen vóór ons. Het is onze taak om dit nu voort te zetten. Onze democratie is het waard om je voor in te zetten.