21 juni 2021

Ontwikkelingen met (een groen) hart voor Someren

Het gemeentebestuur van Someren werkt hard aan het realiseren van de doelen uit het coalitieprogramma 2018-2022. In de afgelopen week werden er in samenwerking met verschillende partijen weer stappen gezet voor het welzijn van de Somerense inwoners. Wij zijn trots op deze ontwikkelingen en onze wethouder Louis Swinkels, die dit samen met het college en de betrokken partners realiseert.

Op maandag 14 juni werd er gestart met de realisatie van de Slievenbuffer. Een belangrijk project in het kader van Onweerstaanbaar Someren en het voorkomen van wateroverlast in de wijk Someren Noord. Naast het oplossen van de wateroverlast speelt in dit traject ook de natuurinclusiviteit een belangrijke rol.

De vraag naar betaalbare huur- en koopwoningen groeit. Afgelopen donderdag werd bij de bouw van 16 sociale huurwoningen in de wijk Groote Hoeven het hoogste punt bereikt. De woningen zijn zeer duurzaam en betaalbaar. Een prima ontwikkeling voor de diversiteit van woningen in deze nieuwbouwwijk (starterswoningen, CPO, Vrije sector, sociale huur). De druk op de woningmarkt is enorm. De gemeente Someren bekijkt of hier extra aan bijgedragen kan worden.

Op recreatief en toeristisch gebied is Someren ook volop in beweging. Aan de Bosrandweg realiseert Roompot Bungalowpark De Heihorsten. Op vrijdag 18 juni vond de opening van het eerste deel van het park plaats. De verkoop van de bungalow verloopt boven verwachting. De planning was om aan het einde van dit jaar 42 woningen verkocht te hebben. Inmiddels staat de teller op 79 en zijn deze week de eerste 25 Brabantse hoeves opgeleverd aan de eigenaren.

Op initiatief van Stichting Wehrmachthuisje Someren-Heide is afgelopen zaterdag een herdenkingspaal onthuld aan de Laarstraat, op de plek waar in 1944 tijdens de Tweede Wereldoorlog een Halifax is neergestort. De stichting wil enkele bijzondere plekken in Someren markeren, zodat het cultuur historisch erfgoed van Someren nog beter zichtbaar wordt.

Meer foto's staan op Facebook: CDA Someren | Facebook