23 februari 2021

Zùmmers Belang CDA gaat verder onder de naam CDA Someren

Het bestuur van de lokale afdeling van het CDA in Someren is tot dit besluit gekomen na uitvoerig overleg met haar leden. In de afgelopen maanden is tijdens digitale informatieavonden gesproken over de identiteit van de lokale politieke partij en de verbinding met haar achterban. De naam op zich is geen doel, maar een middel om te zorgen dat zoveel mogelijk inwoners van de gemeente Someren zich kunnen identificeren met de lokale partij.

Een partij voor àlle Somerense kernen
Het CDA Someren zet zich in voor het gezamenlijke welzijn van alle inwoners van Lierop, Someren-Dorp, Someren-Eind en Someren-Heide. Dat draagt de partij ook wel uit, maar het komt onvoldoende tot zijn recht in de naamgeving Zùmmers Belang. Zùmmere wordt nog altijd door veel mensen gelezen als Someren-Dorp. Jongeren ervaren de verschillen tussen de Somerense kernen in mindere mate dan veel oudere inwoners. Het CDA Someren is er niet alleen voor Zùmmere (Someren-Dorp), maar voor heel Someren. Jong en oud.

Een duidelijke identiteit met een herkenbare inhoud
Het CDA Someren wil de zichtbaarheid en de verbinding vergroten door een duidelijke identiteit en een consistente naamgeving. Daarbij wil het ook gebruik maken van de contacten met landelijke en provinciale aansprekende partijgenoten.
De visie van CDA Someren is gebaseerd op een duurzame maatschappelijke behoefte om Someren voor iedereen leefbaar, veilig en goed verzorgd te krijgen. Voor de lokale partij zijn daarbij de volgende vijf kernwaarden leidend: respectvol (heb aandacht voor elkaar), eerlijkheid (sta voor wat je zegt), in verbinding (werk samen en luister), verantwoordelijkheid (ben zelfredzaam) en vooruitstrevend (denk realistisch en vernieuwend).
Het CDA Someren staat voor een betrouwbare, integere en sterke gemeente die zichzelf op basis van zelfreflectie continu ontwikkelt. Die consequent handelt, serieus luistert, uitgaven afweegt en beloftes nakomt!

We gaan uit van onze eigen kracht. We bouwen samen aan de toekomst. Een nieuw perspectief. Iedereen draagt zijn of haar steentje bij. En die inzet wordt beloond. Nu doorpakken!

Heeft u nog vragen en/ of opmerkingen over dit onderwerp, dan nodigt het bestuur van het CDA Someren u uit om hierover het gesprek aan te gaan. U kunt contact leggen via voorzitter.cdasomeren@gmail.com .