Ewout van den Berg

nr.7 fractielid / voorzitter

Ewout van den Berg (1971) is als zoon van een hervormd predikant opgroeid in meerdere woonplaatsen. In Rotterdam heeft hij Bedrijfseconomie en Fiscale economie gestudeerd aan de Erasmus Universiteit te Rotterdam. In 1996 is het doctoraal examen behaald.

Tot en met 2005 heeft hij bij ING Private Banking en ABN AMRO Private Banking gewerkt. Sinds 2006 bedient hij als zelfstandig adviseur zeer vermogende particulieren, kerken, scholen en andere instellingen. Op het selecteren van de juiste vermogensbeheerder ligt het accent

Sinds 2014 mede eigenaar en directeur van Kindercentrum Le Garage te Bergen op Zoom. Sinds 2016 mede eigenaar en directeur van Hotel Brasserie de Kaai te Steenbergen.

Al sinds begin jaren negentig wordt zijn vrije tijd in grote mate ingevuld met een schoolbestuur, kerkbestuur en CDA activiteiten. Voor het CDA is Ewout zes jaar lang penningmeester geweest van het Steenkampinstituut. Dit is het landelijke scholingsinstituut. Ewout is van 1994 tot en met 2002 redacteur geweest van diverse rapporten van het Wetenschappelijk Instituut voor het CDA. Ewout was van 1994 tot en met 1998 CDA fractielid te Kralingen-Crooswijk. Ewout was van 2003 tot en met 2007 lid van de CDA fractie van de provinciale staten van Brabant. Sinds 2008 is hij voorzitter van de CDA afdeling Steenbergen.

In 2002 is Ewout met zijn gezin naar Steenbergen verhuisd alwaar hij erg geniet van het leven in de polder.