13 november 2019

CDA Valkenswaard houdt 19 November bijeenkomst over De Groote Heide – Dommelland

De Groote Heide is een prachtig gebied met vele mogelijkheden van 6000 HA, dat gevormd wordt door 6 gemeenten. Te weten Heeze-Leende, Cranendonck, Hamon-Achel, Pelt, Valkenswaard en Eindhoven. De mogelijkheden in dit gebied zijn groot. Om te recreëren, om te ondernemen, om rust te vinden, voor natuurontwikkeling, enz. In het centrum van het gebied lig de Achelse Kluis. En ook Valkenswaard ligt midden in het gebied. Door de gemeente is een concept plan opgesteld om het gedeelte van Valkenswaard verder te ontwikkelen. En dat er in het gebied iets gaat veranderen staat vast. Het CDA Valkenswaard houdt op 19 november 2019 een discussieavond over de ontwikkelingen. Leden en niet leden kunnen dan hun visie geven over deze plannen.

Moeten er meer mogelijkheden komen om te kanoën bijvoorbeeld? Of moeten er meer groepsactiviteiten in het gebied plaats kunnen vinden? Zou het bouwen van een hotel een goed idee kunnen zijn? Is het ontwikkelen van een attractiepark een goed idee of moet er juist meer ruimte komen om rust in de natuur te kunnen vinden? In een concept plan krijgt u een idee van de mogelijkheden in het gebied. Wat zou er mogelijk zijn? En de grote vraag is natuurlijk; willen we dat als inwoners van onze gemeente ook? Om de raadsfractie richting te kunnen geven voor hun toekomstige besluitvorming wordt deze avond georganiseerd. Na een neutrale toelichting kan men via enkele stellingen reageren. De avond vindt plaats in Zaal Lugano aan de Leenderweg in Valkenswaard en dit deel begint om 21.00 uur. Iedereen is welkom.