10 mei 2014

Frank van Gastel nieuwe fractievoorzitter CDA

Na bijna 8 jaar draagt Monique Krikhaar het voorzitterschap van de Valkenswaardse CDA-fractie over aan Frank van Gastel. Hij kan op de unanieme steun van zijn fractie rekenen.

Monique Krikhaar: “Ik heb de afgelopen twee raadsperiodes met erg veel plezier leiding geven aan onze fractie. Nu we aan het begin van een nieuwe raadsperiode staan is het tijd om het stokje over te dragen. Onze boodschap zal niet veranderen, maar na twee raadsperioden is het goed als deze door een ander met nieuwe inbreng wordt verwoord. Ik blijf aan als fractielid en zet me de komende 4 jaar weer in voor Valkenswaard. Natuurlijk ondersteun ik Frank, met wie ik van 2006 tot en met 2010 al zeer prettig heb samengewerkt in onze toenmalige fractie. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij onze CDA-fractie uitstekend zal leiden”.

Frank van Gastel: “Als CDA zijn we Monique zeer veel dank verschuldigd voor haar inzet en deskundige inbreng gedurende de afgelopen 8 jaar. Met haar dossierkennis en goede gevoel voor verhoudingen heeft zij uitstekend leiding gegeven aan de fractie. Daarmee heeft zij de lat voor mij erg hoog gelegd. Ik ben erg blij dat ze lid blijft van onze fractie en kijk uit naar de samenwerking met haar en de andere fractieleden. Voor bezoekers, werkgevers, maar bovenal de inwoners ga ik samen met onze fractie hard aan de slag voor ons veelzijdige Valkenswaard.”

Over Frank van Gastel: Frank (1981) is opgegroeid in Oud-Dommelen en rondde na het Were-di de studie econometrie af aan de Erasmus Universiteit. Hij werkte 6 jaar als actuarieel consultant in Rotterdam en is daar sinds 2009 financieel verantwoordelijk voor De Nederlandse Energie Maatschappij. Hij is echter met veel plezier in Valkenswaard blijven wonen.

Frank was de afgelopen twee jaar penningmeester van de lokale VVV en voetbalt op zondagen in Dommelen. Van 2006 tot en met 2010 was hij raadslid voor het CDA in Valkenswaard. Ook maakte hij enige jaren deel uit van het bestuur van die partij. In 2013 rondde hij de landelijke CDA Talent Academie met goed gevolg af.