03 februari 2016

CDA-partijvoorzitter Ruth Peetoom bezoekt Veldhoven

Op maandag 1 februari 2016 bracht partijvoorzitter Ruth Peetoom samen met ambtelijk secretaris van de bestuurdersvereniging van het CDA Adger van Helden een bezoek aan het CDA afdeling Veldhoven. Voor deze gelegenheid werden de leden van het CDA in Veldhoven en de besturen en fracties van de afdelingen uit de regio uitgenodigd om in gesprek te gaan. Het CDA was te gast op RSZK Merefelt in Veldhoven. Eerst werd er gegeten en kennisgemaakt met het werk en de medewerkers van RSZK Merefelt. Twee medewerkers Sientje Kolsters en Wil Sonnemans lieten op een bevlogen wijze de CDA-ers kennismaken met Merefelt en alles wat er komt kijken bij het leveren van goede zorg.

Ruth besteedde in haar verhaal veel aandacht aan de maatschappelijke betrokkenheid van de CDA-ers en de waarden. Er werd gesproken over het landelijke verkiezingsprogramma, over heden en verleden van het CDA. Maar er werd gezamenlijk vooral met vertrouwen gekeken naar de toekomst voor het CDA waar waarden weer mogen en maatschappelijke betrokkenheid zal blijven maar net als de in meeste verenigingen een andere vorm zal krijgen. Ze riep iedereen op in gesprek te blijven en het beste been voor te zetten in de aankomende Campagne.

Caroline van Brakel, statenlid van GS in Brabant, steunfractielid van het CDA Veldhoven en oud wethouder van Veldhoven werd bij deze gelegenheid met steun van de afdeling tijdens de algemene ledenvergadering voorgedragen als kandidaat voor de tweede kamer verkiezingen van volgend jaar.

Ook was er onder de aanwezigen veel interesse in de komende carnavalsactie van het CDA Veldhoven: “Veldhoven Kiest Bakken of Zakken”. Lees hierover meer op onze site.

Marionne van Dongen, steunfractielid CDA Veldhoven