12 januari 2018

YVONNE VOS LIJSTTREKKER CDA VUGHT

CDA Vught kiest voor vernieuwing

Het CDA in Vught kiest voor vernieuwing en gaat de gemeenteraadsverkiezingen in met een kandidatenlijst waarop veel nieuwe namen staan. De lijst met 22 kandidaten wordt aangevoerd door de 51-jarige Yvonne Vos. De ledenvergadering stemde donderdagavond unaniem in met het voorstel om Jeroen Kok (40) op de 2e plaats te zetten, gevolgd door Rutger Jans (58). Peter van Kampen (52) staat op de 4e plaats van de lijst. Opvallend zijn de hoge plaatsen van 2 jonge kandidaten: Aaron Spoor (19) en Merel van Griensven (18) op plaats 5 en 6.
Volgens de voorzitter van het CDA in Vught, Johan de Boer, is er een opmerkelijke toename van de belangstelling voor de politiek: "Er zit niet alleen een stijgende lijn in de opkomstpercentages bij verkiezingen maar wij zien ook in Vught een toename van mensen die politiek actief worden en zich als lid of sympathisant bij het CDA aanmelden".

Afscheid van de actieve politiek voor Willem Kraanen

Op de eervolle laatste plaats van de kandidatenlijst staat Willem Kraanen, die na 8 jaar in de raad en een vierjarig wethouderschap het stokje doorgeeft aan het nieuwe team. Tijdens de ledenvergadering werd met veel waardering gesproken over de wijze waarop hij de afgelopen jaren het CDA in de raad heeft vertegenwoordigd.

De volledige kandidatenlijst

1 Yvonne Vos