Het verkiezingsprogramma van de nieuw samengestelde afdeling CDA Vught zal hier binnenkort beschikbaar komen.

Het programma van CDA Vught Helvoirt Cromvoirt is gebaseerd op wat wij de afgelopen drie jaar van mensen hebben gehoord en geleerd, en waar zij ons mee hebben verrast. De politiek moet éérst luisteren en begrijpen, en pas daarna met oplossingen en antwoorden komen. Inwoners, verenigingen, vrijwilligers, instellingen én ondernemers weten heel goed wat er speelt en hebben verfrissende ideeën over een effectieve aanpak. Het CDA wil het vertrouwen dat we hebben gekregen waarmaken.

Bij de concrete voorstellen hebben wij ons laten inspireren door de vier kernwaarden van het CDA. Solidariteit betekent de zorgen begrijpen waar mensen om ons heen in verkeren en samen verbetering in hun positie brengen. Voor de toekomst van generaties na ons, is het nodig dat Vught, Helvoirt en Cromvoirt duurzamer worden: rentmeesterschap vraagt om handen uit de mouwen. Naar elkaar omzien is niet alleen nodig voor de ander, maar verrijkt ook je eigen leven en wij noemen dat gespreide verantwoordelijkheid. Alle burgers van de gemeente Vught hebben niet alleen dezelfde kansen maar ook dezelfde rechten en verantwoordelijkheid, dat is voor ons publieke gerechtigheid.