VUGHT CENTRAAL

De programma-speerpunten van CDA Vught-Cromvoirt zijn gebaseerd op wat wij de afgelopen vier jaar van mensen in Vught hebben gehoord en geleerd, en waar zij ons mee hebben verrast. Ook gedurende de huidige raadsperiode gaan we natuurlijk door met onze themabijeenkomsten "Vught Centraal". De politiek moet éérst luisteren en begrijpen, en pas daarna met oplossingen en antwoorden komen. Inwoners, verenigingen, vrijwilligers, instellingen én ondernemers weten heel goed wat er speelt en hebben verfrissende ideeën over een effectieve aanpak. Het CDA wil  het vertrouwen dat we hebben gekregen waarmaken: Vught Centraal betekent jij, wij en u centraal!

Bij de concrete voorstellen hebben wij ons laten inspireren door de vier kernwaarden van het CDA. Solidariteit betekent de zorgen begrijpen waar mensen om ons heen in verkeren en samen verbetering in hun positie brengen. Voor de toekomst van generaties na ons, is het nodig dat Vught duurzamer wordt: rentmeesterschap vraagt om handen uit de mouwen. Naar elkaar omzien is niet alleen nodig voor de ander, maar verrijkt ook je eigen leven en wij noemen dat gespreide verantwoordelijkheid. Alle burgers van Vught hebben niet alleen dezelfde kansen maar ook dezelfde rechten en verantwoordelijkheid, dat is voor ons publieke gerechtigheid.

De gemeente kan en wíl dit niet zonder jou en u realiseren - daarom staat voor het CDA Vught Centraal. Daarop zijn de CDA-gemeenteraad en commissieleden vanzelfsprekend aanspreekbaar. Dat is onze inbreng voor het gemeentebestuur van Vught: transparant, uitnodigend én afrekenbaar.