10 maart 2018

DUURZAAM BOUWEN CENTRAAL IN VUGHT CENTRAAL

VUGHT – CDA Vught Cromvoirt organiseert weer een thema-avond Vught Centraal in Brasserie Onder Ons op woensdag 14 maart a.s. om 20:00 uur. Het CDA gaat deze avond in gesprek met experts en inwoners over hoe en voor wie gebouwd wordt in Vught. Graag wil het CDA samen de weg uitstippelen naar uitsluitend energie neutrale woningen in Vught.

Er is ontevredenheid over het soort woningen dat de laatste jaren in Vught is gebouwd; te weinig voor starters en senioren. Daardoor komt ook de doorstroming niet echt op gang en blijven mensen in een huis wonen dat eigenlijk niet meer voor hen geschikt is. Wat moet er gebeuren om dit de komende jaren te verbeteren en te bouwen voor iedere portemonnee? Wordt het tijd om naast de traditionele bouwers als projectontwikkelaars ruimte te scheppen voor collectief particulier opdrachtgeverschap en woongemeenschappen?

Iedereen heeft het over duurzaamheid en energieneutraal wonen. Maar wat betekent dat concreet als Vught nieuwe woningen bouwt? En hoe krijgen we het voor elkaar dat uiteindelijk ook alle bestaande woningen energieneutraal zijn en we daarin zonder aardgas comfortabel wonen?

Deze vragen, en meer, komen aan de orde tijdens de aankomende Vught Centraal thema-avond. Gespreksleider Erik Overman spreekt met gasten die nauw betrokken zijn met bouwen en duurzaamheid:

• Mark Bussman (Category & Business Development manager) van Itho Daalderop,
  • Pascal van der Sanden van ACR Klimaat in Vught,
  • Norbert van Wijk van het energieloket Marktveld/Meierij,
  • Cathelijne Holthuis van BIEB (Bouwen In Eigen Beheer),
  • Henk Key en Johan Smulders van de Vughtse WoonCorporatie i.o.,
  • Brecht Gerritse - nauw betrokken bij het CPO (Collectief Particulier Opdrachtgeverschap) project ‘Voorhelvoirt Duurzaam’.

Iedereen die mee wil praten en denken is welkom bij Vught Centraal op woensdag 14 maart a.s. in Brasserie Onder Ons, Moleneindplein 21. De brasserie is open om 19.45u. Het programma start om 20.00u en eindigt om ca. 22.00u.