23 februari 2018

Fietsbrug rotonde Postweg - Heunweg is ambitieloos!

Naar aanleiding van een ingezonden brief in het klaverblad hebben we gesproken met Dick van Stratum uit de Taalstraat.

In Brabant wordt vaak vernieuwend gedacht over verkeer maar helaas geldt dit niet voor Vught en Den Bosch met betrekking tot de geplande fietsbrug tussen beide gemeentes.

Dick kan zich enorm ergeren aan de huidige gang van zaken over de huidige plannen die gedoemd zijn te mislukken.

Een logistiek drama voor fietsers en automobilisten. Problemen gaan o.a. ontstaan bij de nieuwe oversteek plaats voor fietsers vanuit Vught centrum richting Den Bosch ter hoogte van van der Valk waar automobilisten geen fietsers verwachten. Ook zullen er problemen ontstaan i.v.m. het hoogteverschil bij de nieuwe brug voor fietsers vanuit de Postweg aan de andere kant van de rotonde. Nemen de fietsers de moeite om de weg te kruisen via  de nieuwe brug of kiest men ervoor om tegen het verkeer in richting Den Bosch te fietsen?

De Vughtse gemeenteraad wordt verleid door een financiële bijdrage vanuit het ministerie  en door de Bossche bestuurlijke druk om snel te beslissen. Deze beslissing is weggegooid geld en over een tijdje denkt iedereen: hoe heeft dit ooit kunnen gebeuren?

De rotonde is de toegangspoort voor Den Bosch en Vught, laten we hier een mooi visitekaartje van maken. Andere ontwerpen en oplossingen zijn er zeker waarbij gedacht kan worden aan de Hovenring in Best of de fietsbrug in Rosmalen.

"Vughtse gemeenteraad hou je poot stijf en ga voor een solide oplossing in plaats van een lapmiddel"

CDA Vught is het hier volledig mee eens.