23 oktober 2020

Oud CDA-raadslid Henk Buiteman overleden

Afgelopen dinsdagochtend 20 0ktober is Henk Buiteman, Vughtenaar en vakbondsman in hart en nieren na een kort ziekbed overleden. Henk was 81 jaar.

Na zijn diensttijd bij de commando’s ging Henk aan het werk en werd al op jonge leeftijd actief binnen het Nederlands Katholiek Vakverbond. Sociaal bewogen en altijd actief, een doener. Toen Henk na de oliecrisis begin jaren 70 werkloos werd bleef hij actief. Hij was animator en werker bij het werklozenproject Ander Bezig Zijn. Hij was daar lange tijd drukker. Ook was Henk bestuurslid van de huurdersvereniging en van het CDA. Van 1998 tot 2006 was hij raadslid in Vught, op zijn eigen manier altijd gedreven, opkomend voor de gewone man, eerlijk en oprecht. Henk was nog actief bij de Kringloopwinkel van Vincentius en als chauffeur bij de Seniorenbus.

Tot op het laatst was Henk geinteresseerd in de partij. We zagen hem nog regelmatig op ledenvergaderingen. Zondag heeft hij nog deelgenomen aan een parade van Commando’s omdat hij de volgende parade in 2022 wel niet zou halen.

Henk wij zullen je missen en wensen jouw vrouw, kinderen en kleinkinderen veel sterkte.

CDA Vught Helvoirt Cromvoirt