02 oktober 2020

Aftreden B&W Waalre

CDA Waalre heeft de afgelopen dagen kennis moeten nemen van de beslissing van burgemeester Brenninkmeijer om per 12 januari 2021 zijn ontslag aan te bieden en van het besluit van de wethouders van de gemeente Waalre om op korte termijn af te treden.

Wij hebben hiervoor het grootste respect en accepteren de conclusie dat er in de ingewikkelde bestuurlijke context in Waalre voor dit college van burgemeester en wethouders onvoldoende draagvlak is. Helaas blijkt alle commotie, die in de afgelopen periode ontstaan is, een onoverkomelijke barrière voor het herstel van het vertrouwen in het gemeentebestuur van Waalre.

Fractievoorzitter Suzan van de Goor:

“Wij betreuren ten zeerste dat na onze burgemeester ook onze wethouders vertrekken. Het CDA kan op dit moment alleen de waardering uitspreken dat zij dit in het belang van Waalre doen.”

In de afgelopen jaren is veel bereikt door CDA-wethouder Alexander van Holstein en zijn collega’s. De gemeente Waalre staat er financieel nog goed voor, terwijl grote projecten zoals Duurzaam door Waalre, de ontwikkeling van het dorpshart Aalst en de woningbouwontwikkeling op schema liggen.

Wij zijn als raad nu aan zet om samen met burgemeester Boelhouwer de weg omhoog in te zetten en zo ook onze bijdrage te leveren aan het verbeteren van de bestuurscultuur. Dat zijn we verplicht aan onze inwoners.