06 november 2018

Algemene beschouwingen 2019

Vandaag is de begroting 2019 in de gemeenteraad besproken. Het CDA is positief over een aantal zaken, maar kritisch over de bebouwing van de ‘Driehoek’ in Waalre. Wij willen daar geen huizen. CDA ziet liever een uitwerking om hier een permanente parkeerplaats van te maken.

Waalre heeft weliswaar de parkeerplaats achter Albert Heijn, maar ook deze is tijdelijk en de grond is niet van de gemeente. Als je kijkt hoe veel de parkeerplaats op de driehoek nu al gebruikt wordt, en als je dan bedenkt dat de nieuwbouw ontwikkelingen van Willibrordushof mogelijk ook een toenemende parkeerdruk met zich mee brengt vinden wij woningbouw op deze locatie niet verantwoord.

Wij vinden dat de kosten van een onderzoek naar de invulling van de driehoek overbodig zijn en dat de middelen beter gebruikt kunnen worden voor het aanleggen van een (duurzame) parkeerplek.

Lees hier onze inbreng bij de algemene beschouwingen of luister hier naar onze inbreng.