19 februari 2014

CDA Waalre kiest voor herbouw gemeentehuis op zijn eigen plek

De verschillende opties zijn onder leiding van CDA lijsttrekker Alexander van Holstein in de ledenvergadering besproken. Zoals ook de inwoners willen, heeft het CDA gekozen voor de bouw aan de Koningin Julianalaan.

Rekening houdend met de duidelijke voorkeur van de bewoners gelden voor het CDA Waalre de volgende argumenten:

De bouwkosten zijn voor alle alternatieven vrijwel gelijk.Het is een van de mooiste plekken in ons dorp. Deze dient voor alle inwoners voor een publieke functie behouden te blijven.Het is van principieel belang dat het door een aanslag verwoeste gemeentehuis op de oude plaats terugkomt. Brandstichters mogen niet bepalen waar ons gemeentehuis staat.

Tot slot: als CDA hechten wij zeer aan de mening van de burgers van Waalre. Daarom kiezen wij voor de bouw van het nieuwe gemeentehuis op de oude, karakteristieke locatie, centraal in de gemeente.