04 december 2018

Geef ons ons dorpshart terug!

Vanavond in de raad is de nota van uitgangspunten voor zowel Den Hof als voor de Eindhovenseweg en traverse besproken.

Voor Den Hof, Dorpshart Aalst zijn de uitgangspunten Leefbaar, Herkenbaar, Zichtbaar, Bereikbaar, Levendig en compact en van Hoge kwaliteit. Voor het CDA zijn deze uitgangspunten zeer belangrijk. Met name de zichtbaarheid van winkels en horeca draagt volgens ons bij aan een levendig en herkenbaar plein.

In beide nota’s zijn de uitgangspunten duidelijk opgenomen. We hebben wij onze zorg uitgesproken over een mogelijke toename van sluipverkeer op de Juliana de Lannoylaan.

Wij zien kansen voor een opstappunt voor het hoogwaardig openbaar vervoer naar Eindhoven, zouden hier het liefst een (overdekte) fietsenstalling zien. Tenslotte zien we graag een vergroening van het plein.

Op 18 december worden beide nota’s vastgesteld. Daarna mag van ons de snel doorgepakt worden. Geef ons ons dorpshart terug!