17 december 2016

Kerstmiddag Hoevenakkers groot succes

In Nederland komt vereenzaming steeds meer voor. Niet alleen bij zelfstandig wonende ouderen maar ook bij de alleenstaande ouderen in een bejaardenhuis en/of verzorgingshuis. Daarom organiseerde de fractie van CDA Waalre op 17 december een gezellige middag voor ouderen in de Hoevenakkers in Waalre.

Op dit moment wonen er ongeveer 50 ouderen in RSZK Hoevenakkers, met een gemiddelde leeftijd ver in de tachtig. Ondanks de grote inzet van de medewerkers van RSZK Hoevenakkers hebben de bewoners relatief weinig afwisseling en weinig contacten. Daarom organiseert de CDA-fractie samen met de medewerkers van de Hoevenakkers een bijeenkomst voor de bewoners van de Hoevenakkers en hun familie.

Deze kerstbijeenkomst was voor de bewoners en hun familieleden en werd gehouden in de recreatiezaal van de Hoevenakkers. Er zijn kerststukjes gemaakt, handen verzorgd en gemasseerd, wafels gebakken, pindaslingers gemaakt en er is voor muziek gezorgd.  Aan het einde van de middag ontvingen de cliënten en de familie een attentie. Het was een geslaagd evenement, waar we met veel voldoening op terug kijken.