10 september 2021

CDA Waalwijk kiest Ruud Spohr als lijsttrekker

Op 8 september 2021 heeft de ledenvergadering van CDA Waalwijk Ruud Spohr aangewezen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2022. Spohr is momenteel actief als fractievoorzitter van CDA Waalwijk.

De nieuwe lijsttrekker benadrukte daarbij dat CDA Waalwijk een echte middenpartij wil zijn met vooral aandacht voor sociale thema’s, zoals Wmo, jeugdzorg, participatie en armoede in de gemeente Waalwijk. Ook de zorg om het klimaat en het nemen van redelijke en realistische duurzaamheidsmaatregelen in Waalwijk staan hoog op de prioriteitenlijst. De te nemen duurzaamheidsmaatregelen moeten echter in alle gevallen wel betaalbaar zijn voor de inwoners van Waalwijk en kunnen alleen worden genomen in samenwerking met de betrokken partijen, zoals de agrarische sector en het bedrijfsleven.

Tenslotte zal Spohr en CDA Waalwijk vooral gaan inzetten op een versnelling van bestaande en nieuwe woningbouwplannen ter ondersteuning van jongeren en ouderen, die momenteel bij hun zoektocht naar een nieuwe woning zijn vastgelopen. De plannen zullen worden neergelegd in een nieuw verkiezingsprogramma dat dit najaar zal worden gepresenteerd.