25 november 2022

Voorkom huisuitzettingen en realiseer nu snel flexwoningen

CDA Waalwijk heeft tijdens het debat over de begroting 2023 het college opgeroepen om op korte termijn met concrete plannen voor flexwoningen te komen. Wethouder De Jong is hierover in overleg met de provincie. Dat is wat het CDA betreft niet genoeg. Immers, hoe eerder met de bouw van flexibele woningen wordt begonnen, des te sneller dat de druk op veel gezinnen wegneemt, doordat jongeren noodgedwongen thuis moeten blijven wonen door gebrek aan woningaanbod. En doordat flexibele woningbouw vrij snel kan worden gerealiseerd, zouden jonge starters op de woningmarkt eindelijk een kans kunne krijgen om te starten met een eigen leven. Naar aanleiding van de vragen van het CDA meldde de wethouder dat de gemeente verwacht in januari 2023 kansrijke locaties voor flexibele woningbouw in beeld te hebben en dat de gemeente zich inspant om op basis van een convenant met de Rabobank minstens 100 flexwoningen te gaan realiseren. Voorts meldde de wethouder op aangeven van het CDA dat de gemeente in gesprek is met Casade om huisuitzettingen in verband met de huidige prijsstijgingen en financiële problemen, die deze voor veel inwoners veroorzaken, te voorkomen.