20 september 2017

CDA zoekt kandidaten gemeenteraadsverkiezingen 2018

Na alle drukte rondom de landelijke verkiezingen van dit jaar, is het in 2018 weer zover: de gemeenteraadsverkiezingen komen eraan. We hopen met minimaal onze huidige zes zetels uit de verkiezingen te komen, maar we streven natuurlijk naar meer! Daarom zijn we op zoek naar nieuwe geschikte kandidaten die onze lijst kunnen versterken.

Deze brief is een oproep aan u om u aan te melden als u ambitie heeft om mee te praten op lokaal niveau. Uiteraard mag u ook andere geschikte kandidaten aandragen. Mocht u liever als lijstduwer actief zijn, dan kunt u zich ook aanmelden. Verder willen we u met deze brief informeren over het proces naar de verkiezingen toe.

Campagne en verkiezingsprogramma

De tweede helft van 2017 zal vooral in het teken staan van de voorbereidingen op de gemeenteraadsverkiezingen in 2018. Om de aanloop naar de verkiezingen in goede banen te leiden is een campagneteam in het leven geroepen. Daarnaast gaat een programmacommissie aan de slag met de opdracht een compact en pakkend programma op te stellen.
Uiteraard willen we ook dit jaar weer zoveel mogelijk mensen bij de campagne betrekken en een zo breed mogelijk draagvlak voor het programma te realiseren. Over de precieze invulling van de campagne houden wij u via de mail, website en social media op de hoogte. Heeft u interesse om (op wat voor wijze dan ook) mee te helpen met de campagne, dan kunt u dit alvast laten weten door een mail te sturen naar cdactueel@gmail.com

Kandidatenlijst

Een goed programma en een sterke campagne vormen de basis, maar uiteindelijk valt of staat het succes met de kandidatenlijst. Om deze reden is door het bestuur een kandidatencommissie ingesteld. Komende tijd zal deze commissie gesprekken voeren met kandidaten en uiteindelijk een voorstel aan de leden voorleggen voor de lijst kandidaten. We zijn op zoek naar kandidaten die beschikbaar zijn voor de lijst (ook als lijstduwer) en naar mensen die het een uitdaging zouden vinden om in de periode 2018-2022 in de gemeenteraad plaats te nemen.

Op de volgende pagina staat een korte beschrijving van het raadslidmaatschap. Bent u geïnteresseerd, dan verzoeken we u daaronder kort uw gegevens en motivatie in te vullen en dit te mailen naarcdactueel@gmail.com. Hoe meer goede kandidaten, hoe sterker de CDA-fractie er vanaf 2018 uit zal zien. Meld u dus aan! Kent u iemand die u erg geschikt acht, dan horen we dat ook graag uiterlijk 7 oktober.

Een profielschets van een raadslid zenden wij u verzoek toe.

We zien uit naar uw reactie.