03 december 2021

Aalsmeer dorp dankzij CDA toch bereikbaar met openbaar vervoer

In de afgelopen tijd is er hard gewerkt aan de nieuwe busbaan op de Burgemeester Kasteleinweg en het nieuwe busstation aan de Zwarteweg. Vanaf zondag 12 december zal de bus daar gebruik van maken. Dit scheelt vele honderden busbewegingen per dag door het centrum van Aalsmeer. Hierdoor is de bus veel sneller en zal er ook minder oponthoud zijn in het centrum van Aalsmeer. Kortom, een flinke vooruitgang voor de busreiziger met één uitzondering: de nieuwe routes zorgen ervoor dat in de Stommeer en Aalsmeer dorp de afstand naar de bushaltes flink toenemen.

Het CDA heeft al maanden geleden een motie ingediend die een oplossing voor dit probleem, dat vooral ouderen treft, moet bieden en die is er nu ook. De gemeente Aalsmeer en Connexxion hebben samen zogenaamd ‘vervoer op maat’ georganiseerd. Daarover zal uitgebreid worden bericht in de Nieuwe Meerbode en op de website van de gemeente.

Met deze oplossing hoopt het CDA te helpen aan de bereikbaarheid van Aalsmeer. De proef is voorlopig voor 6 maanden. Als het een succes wordt kunnen met deze vorm van ‘vervoer op maat’ ook andere delen van Aalsmeer mogelijk beter op het openbaar vervoer worden aangesloten.

Foto via Provincie Noord-Holland